Goooooddd weeeekend! - Reisverslag uit Bondi, Australië van Femke - WaarBenJij.nu Goooooddd weeeekend! - Reisverslag uit Bondi, Australië van Femke - WaarBenJij.nu

Goooooddd weeeekend!

Blijf op de hoogte en volg Femke

14 Oktober 2014 | Australië, Bondi


There we are again! Jeetje wat is het ondertussen lekker weer geworden! Je merkt echt wel verschil met toen ik aankwam en hoe het nu hier is. Duidelijk gaat dit alleen maar nog beter worden :)! Felicia en ik zijn van plan om zo snel mogelijk een zwembadje te kopen voor op de rooftop, het is anders gewoon niet uit te houden haha! Smeren en keren ;-) Gelukkig is mijn kamer niet heel heet want ik kan de ramen en deuren tegen elkaar open zetten.

Van de week hadden we een ander Nederlands meisje ontmoet die ook in dit huis zit, Lisa. Lisa loopt hier ook stage in speciaal onderwijs geloof ik. We hadden afgesproken om donderdagavond met z’n drietjes te gaan eten. We zijn naar een italiaans restaurant gegaan hier in Darlinghurst. Bij thuiskomst zat er een hele groep chicks in de gezamenlijke woonkamer dus daar nog even een praatje mee gemaakt. Ze kwamen echt overal en nergens vandaan. Ze hadden het idee om naar de Ivy te gaan want donderdag is gratis entree. We vonden het ook wel een goed idee, maar zijn niet met die chicks meegegaan. Ivy was wel weer een belevenis hoor. Die chicks serieus het is niet normaal hoeveel make up ze dragen hier. In NL zou je het super kut vinden als mensen je make up teveel zien zitten, maar hier is het echt wel het tegenovergestelde. Hoe meer hoe beter! Ook als je naar de WC gaat kijk ik m’n ogen uit waar die chicks allemaal mee bezig zijn. Extra plukken haar erin, nepwimpers opplakken, tieten in hun nek en ga zo maar door. Wat super indrukwekkend is is de rooftop pool op de zesde verdieping! Echt bizar, tussen het zakenleventje en palmbomen een dik zwembad en een DJ eraan. Maar je zag goed dat het een gratis avond was want de mensen hier waren super verschillend. Van jonge mensen tot zakenmannetjes.

Vrijdagavond ben ik met een groepje naar de Night Noodle Market geweest in Hyde Park achter mijn huis. Het is een soort Parade idee uit Amsterdam. Een foodfestival met allemaal leuke verschillende eettentjes en DJ’s.
Aangezien ik altijd naar festivals ga in Amsterdam en ik dit echt gemist had zijn we lekker gaan dansen bij een van de DJ’s. Maar hier is de muziek zo shit hier haha niet te vergelijken met een lekker techno/deephouse feestje in Amsterdam. Per toeval liepen Felicia en ik langs een klein tentje, en jahoor CHILLE MUZIEK!! Wij de rest van de groep gehaald en zijn daar de hele avond gebleven. Super grappig is nog steeds dat geen enkele Australiër gaat dansen dus wij werden weer lekker aangekeken. Maar we don’t fucking care haha!! De hele avond hebben wij met een big smile gelopen omdat we dit zooooo gaaf vonden hier! Gewoon de hele sfeer, een park tussen de high buildings, palmbomen, met allemaal lichtjes, GEWELDIG! HAPPINES!!! :D Het festival was om 22:30 afgelopen, maar omdat we de muziek zo goed vonden zijn Felicia en ik even naar de DJ gelopen hoe ze deze muziek hier noemen aangezien we de feestjes hier niet kunnen vinden :p Hij was super aardig en vroeg waar wij vandaan kwamen. Toen wij Amsterdam zeiden werd hij super enthousiast en vertelde dat hij volgende week donderdag naar Amsterdam vliegt voor ADE. Oke, we praten met de juiste persoon i guess!! Hij kende alle clubs in Amsterdam en had vorig jaar ook gedraaid bij ADE. “CLUB TROUW is the sickest place ever!!!, he said” Hij gaf ons z’n personal card en zei dat wij hem even moesten mailen en dat hij ons wel op de guestlist zou zetten als hij gaat draaien in grote clubs als de Ivy ed. “I give you guys the best spot arround the pool, and put you on the guestlist” Dus super chill om die gast ontmoet te hebben en wij gaan zeker even een feestje van hem meepikken!

After the Noodle Market we went to a bar, don’t know the name anymore but it was in Surry Hills. Super leuke tent en je merkt dat de mensen die hier wonen wat netter zijn, een Oud Zuid idee. Maar omg die versiertruccen van die mannen hier. Hoe vaak wij worden benaderd met “Your eyes are like the ocean, i will jump in it” MUHAHAHHAHA ik ga stuk! Van verre komen ze al aan om te gaan speuren naar een chickie, het maakt ze dan ook niet uit wie het is als ze maar kunnen regelen. Zo stond ik aan de bar even een drankje te bestellen. Komt er een super lelijke kerel naar me toe met een brilletje en zegt: “Hi, I’m Vince”, Ik kijk hem niet eens aan en bestel m’n drankje, komt hij voor me hangen met z’n gezicht… “Hi, I’m Vince”.. Ja bye Vince! Haha vervolgens doet hij dezelfde truc bij een dikke hork naast me en het werkt! Hij staat de hele avond met deze chick uitgebreid tongetje te rollen in die tent hahahahah ik lach me rot ;-)!!
Om het weekend hier af te sluiten hadden wij gister een feestje op mijn dak. Dit was erg leuk en we bleven langer dan verwacht en zijn daarna jaja 3x op een rij WEER uitgeweest, maar nu in Double Bay. Erg leuk, maar na 3x op een rij ben ik nu wel HELEMAAL gesloopt en zit ik brak op het dak in de zon met Felicia uiteraard!! Wij zijn wel echt homies for life hier en we zeiden net nog tegen elkaar dat het lijkt alsof we samen hierheen zijn gekomen. ;-) Super gezellig!

Het is nu 09 uur verschil hier met NL aangezien vorige week de klok een uur voorruit is gegaan. Ik zou heel graag wat meer willen Facetimen met vriendinnen! Ik merk dat ik dat nu wel een beetje mis soms. Het is moeilijk met de tijd, maar mochten jullie maar 10 min kunnen vind ik dat al heeeeeeeeel leuk!!! En vergeet niet, ik ben ook heel benieuwd nog naar wat jullie doen dus hou me vooral op de hoogte van de dingen daar in Amsterdam! Elke avond ben ik om 19:00 thuis dus vanaf dan zou het kunnen of anders ‘s ochtends rond 09:00 als ik net begin met “werken”.
Nou dit was het weer voor vandaag!!! Talk to you laterrrrr!!!
BYE BYE, ZWAAI ZWAAI!
XXXXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Bondi

Femke

Actief sinds 28 Okt. 2014
Verslag gelezen: 76
Totaal aantal bezoekers 2148

Voorgaande reizen:

28 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

04 September 2014 - 01 Maart 2014

Australië

Landen bezocht: