First week as Nanny Femmy! - Reisverslag uit Bondi, Australië van Femke - WaarBenJij.nu First week as Nanny Femmy! - Reisverslag uit Bondi, Australië van Femke - WaarBenJij.nu

First week as Nanny Femmy!

Blijf op de hoogte en volg Femke

13 September 2014 | Australië, Bondi

Yoeee, het is donderdagavond en mijn eerste week als nannyfemmy zit erop! Wat was dit een geweldig leuke week en had vandaag echt een geluksmomentje op de playground bij Bondi Pavilion. Wat is het hier toch geweldig!
Maandag was mijn eerste dagje en ik had er echt zin in! Om niet al te vroeg op te hoeven staan ben ik de avond ervoor alvast gaan douchen. Om 07:15 had ik mijn eerste wake up call van Simon die gillend door de gang rende. Goooodmorrnninggggg! Simon is 2 jaar en schreeuwt nogal veel omdat hij zich nog niet goed duidelijk kan maken met taal, oftewel niet kan praten. Nannyfemmy zou nannyfemmy niet zijn als ik hier al helemaal een programma voor had bedacht. Dit was trouwens wel de eerste nacht dat ik helemaal door had geslapen dus ik was goed uitgerust!
Om 08:00 gaan Anne en Paulus van huis om te werken dus ik zorg altijd dat ik om 07:45 aan het ontbijt zit. Ze hebben hier echt heerlijke (EMMERS) dikke yoghurt. Iedere week gaat er zo’n emmer op hier! Paulus maakt elke ochtend lekkere verse jus d’orange. Ze hebben een hele doos sinaasappels in de keuken, vet lekker! Wat dat betreft zijn ze echte inkopers :D er is altijd genoeg in huis! Veel groente en fruit vooral en voor Simon en Julie allemaal bakjes met eten in de vriezer. Super handig! Ik hoop dat ik ooit nog zo wordt, want ik kan nooit van tevoren bedenken wat ik de hele week zou moeten eten.
Maandag werd ik gelijk in het diepe gegooid want op maandag gaan Simon en Julie altijd naar de playgroup in Bondi. Je moet het zien als een soort kinderopvang, maar dan waar de ouders bij blijven. Iedereen neemt een stuk fruit mee en dat wordt dan door 1 moeder gesneden bij de zoals ze dat hier noemen de “morning tea”. De kids hebben onwijs veel speelgoed om zich daar te vermaken. Van auto’s tot aan trampolines. Simon heeft hier ook vriendjes rondlopen dus hij werd meteen herkend. “Are you the new nanny of the little buddy Saaaimonnn?? Yes i am!” ”Welcome honey!” Je voelt je in ieder geval gelijk heeeeeel welkom! Iedereen denkt trouwens wel dat ik uit Zweden kom.
Je hebt verschillende playgrounds hier. Hier op de hoek zit er eentje in een soort park met een super grote glijbaan en op het strand zit een hele mooie! De andere heb ik nog niet helemaal ontdekt, maar ik probeer telkens een ander rondje te lopen als ik met Simon en Julie naar buiten ga. Ik ga 2 keer per dag naar buiten want ze slapen ‘s middags van 12/12:30 tot 14:30. Ik probeer dus zoveel mogelijk buiten te zijn want het is hier natuurlijk echt heerlijk weer en een feest om naar buiten te mogen :)! Het klimaat is duidelijk wel anders want om 16:00 koelt het alweer een beetje af en om 18:00 is het pikke donker en best nog wel fris ineens terwijl het ‘s ochtends echt super warm is om 09:00. Een beetje de omgekeerde wereld! Dinsdag heb ik dus 2 verschillende playgrounds bezocht en my first babychino gedronken met Simon bij “Papa Bondi”. Opgeklopte melkschuim met chocola. Dit kan je echt overal halen en hij vind het heeeeeerlijk!!
En toen was het alweer woensdag…..! Volgens mij ben ik woensdag lekker naar het strand gegaan. Simon heeft trouwens de hele week die eend in z’n handen gehad mam! Het is z’n nieuwe favoriete speeltje en moet samen met Nijn en Woef altijd mee! Alleen eend wil hij mee naar buiten, super grappig! Maar eend is super makkelijk want die gaat gewoon mee de zee in, mee in bad en daarna mee naar bed, ideaal! ‘S middags ben ik naar Bondi Icebergs geweest. Een zwembad aan de rand van de zee waar je baantjes kunt trekken en met een gigantisch mooi uitzicht bij Icebergs cafe, met 4 verdiepingen ofzo.. Uiteraard ook met een hardlooproute eromheen! Haha ik moet nog steeds lachen hoe die mensen oh zo bezig zijn met dat “healthy” gebeuren. Om de 2 seconde komt er weer iemand voorbij gerent met een onwijze zonnebril op, oordopjes in, strak broekkie aan en Nikies in allerlei felle kleuren.
Thursday.. today… ontkwam ik niet aan de eerste Music class van Simon bij Bondi Pavilion. Muziekles gegeven door een super enthousiaste vrouw genaamd Jules op haar gitaar.. “Hello everybody, hello everybody, it is good to seeeee youuuu” “Hello everybody, hello everybody, it is good to seeeeee youuuu” “Hello Saaaiiimon, Julie and Famkeee.. ehhh what was that name again?, it is good to seeeeeee youuuu” Oke, zo starten ze dus deze class! Hahaha waar ben ik beland? Na drie keer een kangeroo na te hebben gedaan en getimmerd te hebben met een denkbeeldige hamer en een zaag was ik er wel klaar mee, maar dat hebben de kids natuurlijk niet gemerkt. ‘S middags had ik met Imke (de oude Aupair) afgesproken om om half 4 coffee te gaan drinken bij Gertrude & Alice aan de Hallstreet. Uiteraard voor Simon een babychino! Het was leuk om even met Imke gesproken te hebben over mijn new two little buddy’s, maar meer dan dat zat er niet echt in haha! Ik denk dat ze een heel ander type is dan ik :)!
Morgen is het vrijdag en heb ik met Felicia afgesproken om even de stad te gaan verkennen in Sydney City!
"Bye everybody, bye everybody, it was good to seeeeeee youuuu! Oke dit liedje krijg ik niet meer uit mijn hoofd!
Seee yaaa!
X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Bondi

Femke

Actief sinds 28 Okt. 2014
Verslag gelezen: 54
Totaal aantal bezoekers 2152

Voorgaande reizen:

28 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

04 September 2014 - 01 Maart 2014

Australië

Landen bezocht: