Tattersalls ClubCupDay, Manly and many many more! - Reisverslag uit Manly, Australië van Femke - WaarBenJij.nu Tattersalls ClubCupDay, Manly and many many more! - Reisverslag uit Manly, Australië van Femke - WaarBenJij.nu

Tattersalls ClubCupDay, Manly and many many more!

Blijf op de hoogte en volg Femke

16 Oktober 2014 | Australië, Manly


Goodmorning!! Het wekkertje gaat af en jahoor NL is nog wakker. Het is spitsuur op Whatsapp en iedereen wil weten wat ik heb gedaan, maar HOLY SHIT… ik ben al een dag verder !! Ff wakker worden hoor ;-) Ik stap snel uit mijn bed, doe een handdoek om en ren zsm naar beneden voordat er iemand anders in de douche staat (niet dat ik dat nog heb meegemaakt om 06:15 maargoed). Daarna snel aankleden en ontbijten en op naar de bus 7:10. Koffietje halen bij Third Village (naast de bushalte). “He Dutchie again! Large Cappucino?” Well thank you!! Hij zorgt altijd dat ik optijd de bus in kan dus dat is heel chill!

Ik heb voor het eerst gefietst deze week en het was echt hilarisch! Ik voelde me net als een toertist door Amsterdam, maar dan meer voor lul met een helm op en linksrijdend!! Hoe tricky is dat zeg!! Als ik door Amsterdam fiets denk ik geeneens meer na en rij ik altijd door rood en dat soort dingen, maar hier hoef (EN WIL) ik dat niet eens proberen! Ook al helemaal niet met kids voor en achterop, wat trouwens ook hilarisch is want hier kennen ze die zitjes voorop ook echt niet! Dus als een atttractie fiets ik door Bondi heen, maar i don’t care ik heb bijna zeven weken niet meer op een fiets gezeten en ik hou van fietsen! :D Voortaan pak ik dus nu lekker de fiets in Bondi dan!!

Kneusjes borrel.
Aangezien het in Yurong House, het huis waar ik verblijf, niet heel sociaal is aangelegd (Lees: Mensen rennen weg als ik gedag zeg) heb ik samen met Lisa en Felicia bedacht om een briefje op te hangen in de lobby. Donderdag organiseren wij de kneusjes borrel, BYO uiteraard, want ja het zijn kneusjes! We dachten even sociaal te zijn, maar soms is het maar beter om dit soort initiatieven op de achtergrond te houden want eenmaal in de App groep blijkt wel dat alsnog iedereen heeeeeeel angstig blijkt te zijn voor sociale contacten. Oftewel er wordt niks geappt hahahhah!! We will see this thursday!
Afgelopen weekend was het super mooi weer, Felicia en ik waren door Jessika en haar collega’s uitgenodigd voor Tattersalls ClubCupDay, jajajaa paardenraces! Het gaat eigenlijk nergens over maar je moet super (voor ons overdressed) naar dit evenement toe en je gaat geld inzetten op paarden. Eigenlijk is het gewoon een excuus voor vrouwen om zich te verbloemen van de werkelijkheid, want OMG sorry maar Australische chicks zijn echt heel lelijk. Alles is gewoon fake en bij de wc wordt alles opgeplakt, haar, wimpers je kant het zo gek niet bedenken. De eerste vraag van een van de collega’s van Jessika aan mij was waar ik m’n wimpers had gekocht, want zij had fake ones in the corners maar dat was niet genoeg!!! HAHAHAHA ik heb me weer rot gelachen. Na ik vertelt had dat deze puur natuur waren kon ze haar ogen niet geloven! En wat wordt er gezopen daar! Het lijkt erop dat mensen hier alleen maar heen gaan om het zuipen en het zien en gezien worden hahaha wat een avontuur! Ik zal zo wel even fotootjes erbij droppen en jullie weten precies wat ik bedoel.

Zaterdagavond hadden we even een chillavondje zodat we zondag (jaja heel verstandig dit keer) de hele dag naar Manly konden! Het is wel echt heel leuk want je pakt de Ferry naar de overkant en je hebt dan onwijs mooi uitzicht over de stad vanaf het water.

Deze vaartocht duurt ongeveer een halfuur en Manly is SWEEET! Meer wat wij gewend zijn, wat kleiner ofzo, leuke winkeltjes en de mensen zijn hier super vriendelijk en het is geen zien en gezien worden zoals op Bondi. Felicia en ik hebben hier lekker koffie gehaald, wat trouwens niet te zuipen was, en zijn toen op Manly beach gaan liggen. Daarna zijn we een stukje verder gelopen naar Shelly beach. Hier kan je super goed snorkelen en is het water wat minder heftig waardoor er veel kinderen met ouders zijn. Je hebt daar ook BBQ’s staan en je kon een berg op met een super mooie view! Felicia heeft me mee omhoog getrokken want anders was ik niet gegaan haha! ;-) Was het wel heel erg waard! Thanks dude!

Nog 1 dag werken en dan is het voor mij alweeeeer weeekend! Wat ik voor nu op de planning heb staan is dus donderdag de kneusjesborrel, vrijdag naar een Koala park, het wordt tijd om die beesten eens te zien + kangaroes! Enn… vrijdagavond zijn we uitgenodigd voor een houseparty bij iemand op Pittstreet, bij mij om de hoek op TOWER LEVEL 52!!!! NICE ONE!!! Ook weer lekker met DJ and last but not least, hij draait DEEPHOUSE wat niet vanzelf sprekend is! I am an HAPPY PERSON!
Toedeleeeedokkkieeeeeeee!!!! XX

  • 29 Oktober 2014 - 00:05

    Femke :

    test

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Manly

Femke

Actief sinds 28 Okt. 2014
Verslag gelezen: 70
Totaal aantal bezoekers 2158

Voorgaande reizen:

28 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

04 September 2014 - 01 Maart 2014

Australië

Landen bezocht: